domingo, 5 de julio de 2015

Third session

Avui divendres ens ha fet la classe el Lluís i ha començat amb una recomanació: val la pena seguir a gent com el Raül Santiago o el Jordi Adell via Twitter, ja que exposen idees força interessants i comentaris que generen debats. Són professors que tenen moltíssims seguidors!  El professor Adell va fer el símil del riu, que val la pena recuperar aquí...

No podem banyar-nos amb TOTA l'aigua que baixa pel riu, però sí que ens podem refrescar amb una mica d'aquesta aigua. Amb les eines 2.0 passa igual: si pretenem utilitzarles totes de cop ens tornarem bojos, no és possible. És millor centrar-se amb unes poques per tal de renovar-se / refrescar-se una mica.  :-)

... opine aquí for " El olvidado placer de bañarse en el río

Hem aprofitat també per fer un ràpid repàs d'allò que hem vist fins ara ( ESETE = anem completant el cercle al voltant del núvol, ja que sempre hi ha un lligam entre les diferents sessions del curs ).

9) Hem vist les eines Google Drive i el Google Docs (forma part del Drive), amb les quals podem editar documents Word, PowerPoints, fulls Excel, etc. És com un Microsoft Office online, dintre del núvol. Consell important: NO s'han d'importar mai taules al Google Docs, perquè no queden bé i donen problemes!

També s'ha mencionat l'eina Dropbox: és com un pendrive dintre del núvol amb una enorme capacitat d'emmagatzematge, tot i que només una part és gratuïta.

 Resultado de imagen de google docs logo            



10) L'eina Symbaloo sembla d'allò més pràctica per fer un directori amb totes les eines que volem que vegin els alumnes, pàgines web, jocs, etc. Ens serveix per organitzar-nos l'esciptori. La Meri ha compartit amablement al seu bloc el seu Symbaloo particular amb activitats que podíem fer els seus alumnes. Gràcies!

Resultado de imagen de symbaloo

11) Una altra eina per tenir en compte és Pinterest. Amb ella podem ser seguidors d'uns quants temes del nostre interès (mínim de 5), temes com ara la música, la decoració, frases cèlebres, esports... qualsevol cosa!!


Resultado de imagen de pinterest         Resultado de imagen de pinterest

Abans d'endinsar-nos en l'ús de les Wikis (una altra eina molt potent), ens han proposat una activitat per debatre una mica els avantatges i desavantatges de la tasca educativa al món 2.0. El Lluís ha creat un Popplet i entre tots hem anat omplint la primera part (avantatges), discutint aspectes com l'ús de diferents colors i disposicions de cada idea, etc. Ell no ens donava la resposta a cada qüestió, sinó que deixava que la contestéssim nosaltres, ens havíem de posar d'acord. En definitiva, es tractava de fer una mica de debat... Bé, millor dit, d'un BON DEBAT. I això ens porta a la pregunta "Com es fa un bon debat?" ( veure consells al Prezi del bloc dels profes )

12) Podem trobar un recull d'eines d'organització de l'aula al bloc del curs. Dins de les Organising Tools anem a Class Tools i veurem cronòmetres (countdown timer, en anglès), una ruleta que ens permet triar un/a alumne/a  a l'atzar (random name picker, en anglès), etc.


Resultado de imagen de classtools       Resultado de imagen de classtools   


13) Arribem a l'eina estrella d'avui per acabar la sessió, Wikispaces.  Té aspecte de llibre, però en el fons és un recull d'informació, com una llibreta amb diferents apartats. Podem crear la nostra enciclopèdia particular. Dins de les Wikis tenim els Widgets. mini-eines per inserir a la Wiki, com ara un mapa, un calendari, una votació amb els resultats i estadístiques, etc. Hi ha tutorials amb l'objectiu d'introduir aquests recursos. Igual que Google Sites, les Wikis també es poden consultar des de qualsevol lloc, estan al núvol.

Hem vist com s'encetaria una Wiki i els passos a seguir, fins on ha donat temps, es pot anar provant a casa i aplicar-ho després al projecte final si volem. Ufff, quàntes coses noves!!

Resultado de imagen de wikispaces
 












Resultado de imagen de wikispaces         
    Taller de Wikis







2 comentarios: