lunes, 6 de julio de 2015

Fourth session

Aquest matí hem començat per comentar els deures d'ahir, ja que havíem de veure un parell de vídeos. Primer ens hem fixat en una eina que no és nova, ja que va ser descoberta per una companyia japonesa l'any 1994, els codis QR ( quick response, en anglès ). Ara sembla que els QR estan passant per hores baixes, però anem a veure com podem aplicar-los a la nostra Flipped Classroom.

14) L'eina dels codis QR ens permet enllaçar amb una pàgina web, un vídeo, un document PDF, etc. Aquests codis són bidimensionals i per tant poder recollir molta més informació que un codi de barres, per exemple, que és unidimensional. Un altre avantatge és que no importa la posició en què capturem el codi i tampoc importa si està malmès, es llegirà igualment. Si volem utilitzar aquest recurs amb els nostres alumnes, necessiten tenir un mòbil amb l'aplicació de lector de codis QR instal·lada. Si el que volem és crear un codi i que els alumnes trobin una informació determinada, haurem d'entrar al QR Code Generator i copiar el text o imatge amb què volem enllaçar el codi, per després compartir-ho.

QR Code Image
Com pots crear un codi QR?

15) Amb l'eina Google Formularis (dintre de Google Docs), podrem crear enquestes d'una manera intuïtiva i veure'n els resultats ràpidament. Ens pot resultar útil per fer autoavaluacions o fins i tot exàmens de resposta tancada. Per provar aquesta eina, hem hagut de fer entre tots un qüestionari sobre les activitats que ens agrada fer a l'estiu i hem pogut comprovar els percentatges de les nostres respostes amb gràfics immediatament.

Resultado de imagen de google formularios

Abans del descans, hem fet una altra activitat a través de l'eina Padlet, que ja dominem més o menys. Hem hagut de pensar en una activitat feta a classe (preferiblement feta en paper, o 1.0) que ens va agradar i explicar-la amb unes línies i alguna imatge. Després, entre tots, hem proposat com adaptar aquesta activitat amb eines 2.0.
Totes les activitats han quedat penjades al bloc del curs i així les compartim.

16) Una eina de ciència ficció és l' Aurasma, o eina de realitat augmentada (de l'estil del joc SIMS, hologrames, etc.) Primer s'ha de fer una foto de qualsevol objecte REAL que després serà vinculada a un efecte especial (l'escollirem d'entre una galeria de possibles efectes virtuals que ens dóna el programa). Els efectes o sorpreses poden ser des de unes papallones volant, un enllaç amb una cançó que sonarà, un vídeo...) El símbol de més utilitat en aquest cas és el  + . 

Resultado de imagen de aurasma      Resultado de imagen de aurasma

Per acabar la sessió d'avui, hem estat fent una ullada a diverses eines que serveixen per afegir àudios, o compartir gravacions de veu:  Ivoox, Audioboom , Sound Cloud, Podcasts, Shazam ... Per últim, també s'han mencionat eines de geolocalització: Mymaps (Google Maps), Sketchup ...

* Deures per demà dimarts: afegir algun comentari als blocs dels companys, fer el PROJECTE FINAL i publicar-lo al bloc... Ànims per tothom!!












No hay comentarios:

Publicar un comentario